مقاله خود را جستجو کنید

در این بخش میتوانید مقاله خود به صورت حرفه ای جستجو نماید.

آموزش نصب فریم ورک لاراول Laravel

 تاریخ انتشار : 9 جولای 2017    دسته بندی : لاراول
آموزش نصب لاروال لاراول Laravel یکی از محبوترین و کاملترین فریم ورک های php میباشد . فریم ورک چیست ؟ فریم ورک (Framework) یا چارچوب نرم‌افزاری در واقع یک ابزار کارا و سودمند برای برنامه‌نویسی است. فریم ورک در واقع به شما کمک می‌کند تا سرعت کد نویسی خود را افزایش دهید. چارچوب‌های نرم‌افزاری از یک معماری خاص پیروی می‌کنند که این معماری در فریم ورک‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. منظور از معماری همان ساختار حاکم بر پروژه و اصول و قواعد آن است. فریم ورک لاراول چیست ؟ Laravel یکی از فریم‎ ورک‎ های زبان  PHP است که برای توسعه اپلیکیشن ‎های وب در نظر گرفته شده است و بر پایه MVC کار می‎ کند.فریم‎ ورک لاراول، برنامه‎ نویسی برنامه‎ های کاربردی تحت وب با زبان PHP را ساده‎تر می‎ نماید و کمک بسزایی برای انجام پروژه ‎های  PHP و توسعه آسان آن‎ها می‎ کند. فریم ‎ورک Laravel بر روی اجزای مختلف فریم ورک symfony ساخته شده است . مزایا فریم ورک لاراول : یادگیری و بروز ‎رسانی آسان آسان‏ سازی کارهای معمول در روند برنامه ‎نویسی نظیر احراز هویت، روتینگ، جلسات و کَش راه ‎اندازی سریع و آسان محیط‎ ها و روابط چندگانه بهره ‎گیری از ریموت کامپوننت محدود‎کردن Eloquent با دستورات ساده بهبود سرعت و افزایش ۱۰۰ درصدی سرعت مسیرها دلپذیر کردن فرآیند توسعه برای توسعه ‎دهندگان بدون به خطر انداختن قابلیت‎های برنامه استفاده از شیوه استاندارد Bundle در  نسخه ‎های اولیه و استفاده از پکیج ‎ها در نسخه جدید اجرای آزمایش‎ های واحد متعدد با دستورات بسیار ساده دسترسی ساده به دیتابیس و سهولت در تغییر وکنترل کدها و بروز رسانی و توسعه برنامه ‎ها استفاده از موتور تپملیت Blade روش اول آموزش نصب  : راحت ترین روش استفاده از نرم افزار Laragon است . بعد از نصب این نرم افزار به منوی اصلی آن می روید و نسخه لاراول که می خواهید نصب کنید . سپس لاراول شما آماده است . روش دوم :
  1. لاراول برای مدیریت پلاگینها یا وابستگی های خود به Composer نیاز دارد .میتوانید آن را از اینجا دانلود نمایید.
  2. در مراحل نصب اگر از شما مسیر فایل php را خواست آدرس فایل php.exe درون سیستمتان که بصورت پیشفرض در xampp/php قرار دارد را بدهید .
  3. در ادامه نصب لاراول ، اگر هنگام نصب composer گزینه Install Shell Menus را تیک بزنید .
  4. حالا می توانید آخرین نسخه laravel را از اینجا دانلود کرده و در پوشه روت خود یعنی c://xampp/laravel آنزیپ کنید .
  5.  اگر هنگام نصب composer گزینه  nstall Shell Menus را زده باشید می توانید بر روی پوشه راست کلیک کنید و گزینه Use Composer here رو انتخاب کنید .
  6. بعد از باز شدن صفحه cmd دستور composer install را تایپ کنید تا مراحل نصب لاراول کامل شود .
  7. پس از اتمام عملیات لاراول شما با موفقیت بر روی سیتسم شما نصب شده است . و میتوانید آن را از این آدرس http://localhost/laravel/public مشاهده کنید .
  موفق باشید . انشاءالله اگر عمری باقی باشد در آموزش های بعد یک پروژه کوچک با لاراول خواهیم نوشت تا شما عزیزان با لاراول آشنا شوید .    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *