مقاله خود را جستجو کنید

در این بخش میتوانید مقاله خود به صورت حرفه ای جستجو نماید.

آموزش استفاده از sqlite در php

 تاریخ انتشار : 30 جولای 2017    دسته بندی : پی اچ پی
آموزش sqlite در php آموزش استفاده از پایگاه داده سبک sqlite رو در این مطلب خواهیم آموخت ... SQLite یک پایگاه داده ی opensource SQL می باشد که داده را برای یک فایل متن روی یک دستگاه ذخیره می کند. دیتابیس Sqlite یک پایگاه داده سبک، پرسرعت و پرکاربرد است که در سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.شما در صورتی که در پروژه خود از SQL Server استفاده کنید در نهایت با دردسر نصب SQL Server روی سیستم کاربر، پر حجم بودن و مشکلاتی که موقع نصب و Attach کردن دیتابیس به وجود می آید مواجه می شوید. همنطوری که در آموزش قبل توضیح دادیم PDO بهترین گزینه برای متصل شدن به mysql , sqlite و سایر پایگاه های داده می باشد . بهترین گزینه برای مدیریت گرافیکی sqlite پلاگین فایرفاکس می باشد . بعد از نصب پلاگین فایرفاکس وارد پلاگین شوید و دیتابیس خودتون رو ایجاد کنید . بعد از ایجاد دیتابیس table مورد نظرتون رو ایجاد کنید . در آموزش تصویری زیر میتوانید آموزش کامل ساخت دیتابیس توسط افزونه فایرفاکس را مشاهده کنید :
با دستور زیر به دیتابیس sqlite متصل میشویم و کوئری خودمون رو ایجاد میکنیم :
<?php

try{
	$conn = new PDO("sqlite:d:/xampp/htdocs/telegram.sqlite");
	$conn->exec('set names utf8');
	}catch(PDOException $e){
		echo $e->getMessage();
	}



    try {
		$insert = $conn->prepare("INSERT INTO `user` ( `user_id`, `firest_name`, `last_name`, `username`, `key`) VALUES (:user_id, :firest_name , :last_name , :username, :key)");
	    $insert->execute(array(
	    	':user_id' => '800',
	    	':firest_name' => 'ali',
	    	':last_name' => 'majidi',
	    	':username' => 'alimajidy',
	    	'key' => '0'
	    )); 
    } catch(PDOException $e) {
        echo $e->getMessage();                   
    }
بعد لود این صفحه یک کوئری در دیتابیس باید ایجاد شود . در صورت نیاز به کوئری آپدیت، حذق و خواندن اطلاعات به آموزش pdo مراجعه کنید . موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *